Ga direct naar de content
Gemeente Heemstede

Junior Casemanager Bouw- en Woningtoezicht

Solliciteer uiterlijk woensdag 15 november
Heemstede 32 uur 2.878 - 4.537

Ben jij een starter en wil jij een bijdrage leveren aan de vergunningverlening voor bouwactiviteiten in de gemeente Heemstede? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen als Junior Casemanager Bouw- en Woningtoezicht?

Als Junior Casemanager binnen het team Bouw- en Woningtoezicht heb jij een cruciale rol binnen onze gemeente. Je bent vergunningverlener en casemanager van alle aanvragen die in jouw portefeuille zitten. Dat zijn diverse projecten, van kleine eenvoudige dakkapellen tot complexere veelal politiek gevoelige projecten. En die diversiteit, dát maakt jouw werk zo leuk!

Jij bent punctueel, hebt een scherp oog voor (beslis)termijnen en toetst of plannen voldoen aan de geldende wet- en regelgeving. Voldoet een plan niet aan alle voorwaarden en regels? Met jouw communicatieve vaardigheden sta jij sterk in je schoenen. Je weet betrokken partijen te verbinden, te enthousiasmeren en te motiveren om samen tot een haalbaar bouwplan te komen. Linksom of rechtsom, jij pakt en houdt de regie op het proces en doet dit met een dienstverlenende positieve houding.

‘’Geen dag is hetzelfde. Iedere dag komen er interessante vragen op jou en het team af!’’ – Ben, Casemanager Bouw- en Woningtoezicht.

Hoe ziet het team Bouw- en Woningtoezicht eruit?

Het team Bouw- en Woningtoezicht bestaat uit 6 ervaren collega’s, die nauw met elkaar samenwerken. Binnen het team werken casemanagers, een senior medewerker, een jurist en administratief medewerkster. Collega’s werken zowel thuis als op kantoor. Eén keer per week spreekt het team met elkaar af om met z’n allen op kantoor te zijn. Met elkaar zorgen we voor een sterk, professioneel team dat de inwoner en ondernemer eenduidig bedient op zaken die de leefomgeving aan gaan. Kom jij ons team versterken?

Waarom werken bij Heemstede?

Heemstede staat al jaren lang in de top 5 van beste gemeenten om te wonen. Groen, historie, cultuur, winkels en de dynamiek van de grote stad op steenworp afstand: Heemstede heeft het allemaal! Samen met 200 collega’s werk je elke dag aan een fijne leefomgeving voor alle 27.000 inwoners. De sfeer tussen collega’s is open en collegiaal. De communicatielijnen in onze organisatie zijn kort. Je loopt zo bij de burgemeester naar binnen. Collega’s van andere teams ontmoet je onder andere tijdens de lunch en het maandelijkse koffiemoment waarbij de gemeentesecretaris alle medewerkers bijpraat. Daarnaast kun je lid worden van de actieve personeelsvereniging voor leuke uitjes. En ben jij jonger dan 35 jaar? Dan kan je ook deelnemen aan de activiteiten die de Jonge Ambtenaren organiseren. Zo voel je je snel thuis bij Heemstede!

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over een afgeronde hbo opleiding of relevante mbo opleiding (bijvoorbeeld in de richting van bouwkunde of rechten);
  • Je kan zowel goed zelfstandig als in teamverband werken;
  • Je bent klantgericht en beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Beschik je nog niet over bouwkundige kennis? Dan bieden wij een maatwerk begeleidings- en opleidingstraject aan, waarin je onder andere AWB 1 en 2 haalt. En beschik jij niet over de juiste opleidingsachtergrond? Ook dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren! We lezen graag je motivatie terug in je brief. 

Wat bieden wij?

  • Een leuke functie voor 32 uur per week;
  • Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een salaris van minimaal €2.878 (functieschaal 8) en maximaal €4.537,- (functieschaal 9) bruto per maand o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring. 
  • Het salaris wordt aangevuld met een Individueel Keuze Budget van 17%. Zo kies je elke maand welk deel je van dit budget, dat onder andere bestaat uit jouw vakantiegeld en eindejaarsuitkering, laat uitbetalen;
  • Ruimte voor ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten;
  • Andere extra’s, zoals een vitaliteitsbudget van € 185,- bruto per jaar, een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar en korting op je maandelijkse premie;
  • Hybride werken met een ingerichte thuiswerkplek naast een flexwerkplek op het gemeentehuis en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag. De werktijden zijn flexibel.

Meer weten?

Neem voor meer informatie contact op met Alan Borg, Teammanager Bouw- en Woningtoezicht (a.borg@heemstede.nl of 023-5485748) of Ben Spee, Casemanager Bouw- en Woningtoezicht (b.spee@heemstede.nl of 023-5485705).

Wil je reageren?

Wat leuk! Zodra we een geschikte kandidaat hebben gevonden, sluit deze vacature. Wacht dus niet te lang met solliciteren. 


Locatie: Heemstede

Door te solliciteren verstrekt u persoonsgegevens aan ons. Wij zullen zorgvuldig met uw persoonsgegevens omgaan. Wilt u hierover meer weten? Onze privacyverklaring is te vinden via https://www.werkenbijheemstede.nl/privacyverklaring/.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Delen:

Interesse?

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Alan Borg van Gemeente Heemstede