Beleidsmedewerker Werk en Inkomen

Zoek je een brede beleidsfunctie binnen het Sociaal Domein en werk je graag in een organisatie met korte lijnen? Dan is dit je kans!
Beleidsmedewerker Werk en Inkomen
36 uur
Wat ga je doen als Beleidsmedewerker Werk en Inkomen?
Als Beleidsmedewerker Werk en Inkomen ontwikkel je beleid op verschillende beleidsterreinen; regionaal arbeidsmarktbeleid, armoedebeleid en schuldhulpverlening. Belangrijke thema’s zijn beschut werk, bestaanszekerheid en aanpak en preventie van schulden. Je volgt de landelijke ontwikkelingen en vertaalt deze naar lokaal beleid. Je hebt inzicht in de financiële, juridische en maatschappelijke gevolgen hiervan. Je adviseert de bestuurders van Heemstede en Bloemendaal over het op te stellen beleid en verzorgt de implementatie en communicatie. Uiteraard in verbinding met andere beleidsterreinen binnen het Sociaal Domein en met de uitvoering. Je stelt college- en raadsvoorstellen op en ondersteunt de wethouders bij de behandeling hiervan in de commissies. Ook adviseer je de wethouders in hun rol als bestuurder van het regionale Participatiebedrijf.
We verwachten dat je goed zelfstandig kunt werken maar je ook inzet voor het team. Je bent in staat om positie in te nemen en gesprekspartner te zijn voor interne en externe stakeholders. Je hebt ervaring met het werken in een politieke context wat maakt dat je bij het opstellen van college- en raadsvoorstellen hoofdzaken van bijzaken kunt onderscheiden. Kortom, je hebt een brede en zelfstandige rol waarbij je echt een verschil kunt maken. Word jij onze nieuwe collega?
“Never a dull moment. Dat is wat beleidsadvisering over de regionale arbeidsmarkt en ons Participatiebedrijf zo boeiend en afwisselend maakt!”- Mirjam.
Hoe ziet de Intergemeentelijke Afdeling Sociale zaken eruit?
De Intergemeentelijke Afdeling Sociale Zaken (IASZ) is de uitvoeringsorganisatie voor de Participatiewet, de Wet inburgering 2021 en verwante regelingen voor de gemeenten Bloemendaal en Heemstede. De IASZ voert ook de backoffice-taken uit voor de Jeugdwet en de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. We werken integraal binnen het sociaal domein en bieden maatwerk aan onze klanten. De IASZ is gevestigd in de centrumgemeente Heemstede en telt 41 medewerkers. Je werkt nauw samen met je collega beleidsmedewerkers. De werklocatie is het Raadhuis in Heemstede. Bij de IASZ werk je in een hecht team waarbij in een collegiale sfeer wordt samengewerkt.
Waarom werken bij Heemstede?
Samen met 240 collega’s werken wij aan een fijne leefomgeving voor onze 27.000 inwoners. Bij ons krijg je de kans om aan boeiende projecten te werken die een positieve invloed hebben op de maatschappij. We kennen brede functies met veel zelfstandigheid en vrijheid. Werken bij Heemstede is werken binnen een gezellige en collegiale werkomgeving, waar iedereen elkaar kent. We investeren graag in jouw groei. Of het nu gaat om trainingen, workshops of doorstroommogelijkheden, jouw ontwikkeling staat centraal. Ook vinden wij een goede werk/privébalans belangrijk. Daarom bieden wij flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Kom jij werken bij onze gemeente als Beleidsmedewerker Werk en Inkomen?
Wat zoeken wij?
- Je hebt als beleidsmedewerker ervaring opgedaan in een politieke context;
- Je bent goed in staat om positie in te nemen en gesprekspartner te zijn voor interne en externe stakeholders;
- Hbo/Wo-werk- en -denkniveau;
- Bij voorkeur kennis van wet- en regelgeving binnen het domein Werk en Inkomen;
- Uitstekende schriftelijke en mondelinge (advies)vaardigheden.
Wat bieden wij?
- Een functie voor 36 uur per week;
- Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
- Een salaris van maximaal €5.691,- (functieschaal 10A) bruto per maand o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
- Bovenop jouw salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget van 17,05% (inclusief 8% vakantiegeld). Elke maand kan jij kiezen hoe je dit budget wilt inzetten. Wil je extra salaris ontvangen, of toch liever extra verlofdagen bij kopen?
- Andere extra’s, zoals een vitaliteitsbudget van € 185,- bruto per jaar, een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar en korting op je maandelijkse premie;
- Een werkgeversbijdrage van 70% in de opbouw van je pensioen via het ABP;
- Aandacht voor jouw ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten;
- Mogelijkheid om deels thuis te werken met flexibele werktijden. We zorgen voor een ingerichte thuiswerkplek naast een flexwerkplek op het gemeentehuis en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
- Betaald ouderschapsverlof (13 weken) naast het wettelijk betaald ouderschapsverlof.
Meer weten?
Neem voor meer informatie contact op met Marc van der Zalm, Teammanager Sociale Zaken m.vanderzalm@heemstede.nl of 0235485720 (ma t/m wo en vr).
Wil je reageren?
Wat leuk! Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben bereikt, sluiten we de vacature. Wacht dus niet lang met reageren.
Hoe komen wij met elkaar in gesprek?
Wij nodigen kandidaten uit op gesprek aan de hand van de brief, CV én een online selectietest. De online selectietest is geen lange vragenlijst, maar bestaat uit games zodat het ook leuk is om te doen. De online games brengen jouw cognitieve capaciteiten in beeld. We krijgen hiermee inzicht in hoe jij observeert, denkt, besluit, organiseert en handelt. En dat terwijl jij gewoon aan het gamen bent! De games zijn leuk en uitdagend om te doen, maar ook volledig wetenschappelijk onderbouwd door neurowetenschappers.
Door middel van deze games kunnen wij het potentieel van onze kandidaten beoordelen. Ook van kandidaten die normaal gesproken misschien minder goed zijn in het doen van games of testjes. Als je reageert op onze vacature met brief en CV ontvang je binnen de reactie termijn nadere uitleg over de games en de link om de games te starten. Je ontvangt altijd een waardevol rapport over jouw breinprofiel.
Hoe gaat het sollicitatieproces verder?
Als we met je in gesprek gaan, doen wij dat als volgt: je krijgt eerst een gesprek met de selectiecommissie. Vervolgens krijg je een tweede gesprek met de selectiecommissie. Zijn we beiden enthousiast? Dan plannen we het arbeidsvoorwaardengesprek in. Worden we het eens? Dan krijg je de arbeidsovereenkomst digitaal toe gestuurd en vragen wij een VOG voor je aan.
We kijken uit naar je reactie!
Locatie: Heemstede
Wij gaan zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. Onze privacyverklaring is te vinden via:
De privacyverklaring van Heemstede
Interesse?
Wat leuk! Vul het onderstaande formulier in en solliciteer.
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Marc van der Zalm van Gemeente Heemstede