Ga direct naar de content
Gemeente Heemstede

Financieel Administratief Medewerker

Solliciteer uiterlijk vrijdag 27 juni
plaatsHeemstedelooptijd28 - 32 uursalaris2.700 - 3.831 vervaldatumNog 21 dagen

Ben jij een administratief talent? En wil jij meedenken over de doorontwikkeling van onze financiële administratie? Lees dan verder!

Financieel administratief medewerker

28 - 32 uur


Wat ga je doen als Financieel administratief medewerker?

Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor de uitvoer van een aantal taken. De focus in deze functie ligt op de taakgebieden inkoopfacturen en betalingsverkeer. Je houdt je bezig met:

  • Controleren en verwerken van alle digitale inkoopfacturen, een deel van de verkoopnota’s en memorialen (inclusief het verrichten van betalingen);
  • Controleren en verwerken van bankafschriften en kasmutaties;
  • Beheer van de verplichtingenadministratie;
  • Beheer en verwerking van journaalkoppelingen tussen sub-administratie en financiële administratie;
  • Bewaking en analyse van een aantal grootboekrekeningen;
  • Opstellen van aangiften BTW, compensatiefonds en dividendbelasting;
  • Als achtervang optreden bij verzekeringen.

Vanuit jouw ervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking denk je mee over verdere doorontwikkeling (van de digitalisering en automatisering) van de financiële administratie. Je overlegt regelmatig met klanten en leveranciers, maar ook intern met andere afdelingen en de beheerders van de geautomatiseerde applicaties. Word jij onze nieuwe collega?

Hoe ziet het team Financieel Beheer eruit?

Team Financieel Beheer (onderdeel van de afdeling Financiën) bestaat uit 6 medewerkers die nauw met elkaar samenwerken. Het is een team wat niet stil zit en volop in ontwikkeling is. Bij het verdelen van de taken wordt er goed gekeken naar jouw interesses en talenten, zodat deze goed tot uiting komen! De komende tijd is het team bezig met onder andere twee speerpunten: het verder digitaliseren van de werkzaamheden en het implementeren van een nieuw financieel pakket.

Waarom werken bij Heemstede?

Samen met 240 collega’s werken wij aan een fijne leefomgeving voor onze 27.000 inwoners. We kennen brede functies met veel zelfstandigheid en vrijheid. Werken bij Heemstede is werken binnen een gezellige en collegiale werkomgeving, waar iedereen elkaar kent. We investeren graag in jouw groei. Of het nu gaat om trainingen, workshops of doorstroommogelijkheden, jouw ontwikkeling staat centraal. Ook vinden wij een goede werk/privébalans belangrijk. Daarom bieden wij flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Kom jij werken bij onze gemeente als Financieel Administratief Medewerker?

Wat zoeken wij?

Voldoe je niet aan onderstaande functie-eisen, maar zie je genoeg aanknopingspunten tussen jouw profiel en de functie? Ook dan nodigen we je van harte uit te reageren op deze vacature.

  • Minimaal een afgeronde mbo-opleiding op administratief gebied;
  • Ervaring met en kennis van financiële systemen en tools, bij voorkeur Key2Financiën en Excel (gevorderd niveau) zijn een pré;
  • Je bent flexibel, resultaatgericht en een organisatietalent;
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.

Wat bieden wij?

  • Een functie voor 28 - 32 uur per week;
  • Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op vast dienstverband;
  • Een salaris van maximaal € 3.831,- (functieschaal 7) bruto per maand o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Bovenop jouw salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget van 17,05% (inclusief 8% vakantiegeld). Elke maand kan jij kiezen hoe je dit budget wilt inzetten. Wil je extra salaris ontvangen, of toch liever extra verlofdagen bij kopen?;
  • Andere extra’s, zoals een vitaliteitsbudget van € 185,- bruto per jaar, een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar en korting op je maandelijkse premie;
  • Een werkgeversbijdrage van 70% in de opbouw van je pensioen via het ABP;
  • Aandacht voor jouw ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten;
  • Mogelijkheid om deels thuis te werken met flexibele werktijden. We zorgen voor een ingerichte thuiswerkplek naast een flexwerkplek op het gemeentehuis en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Betaald ouderschapsverlof (13 weken) naast het wettelijk betaald ouderschapsverlof. 

Meer weten?

Neem dan contact op met Serdar Yildiz (Domeinmanager Financiën) op 023-548 58 57.

Wil je reageren?

Wat leuk! Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben bereikt, sluiten we de vacature. Wacht dus niet lang met reageren. 

Hoe gaat het sollicitatieproces verder?

Als we met je in gesprek gaan, doen wij dat als volgt: je krijgt eerst een gesprek met de selectiecommissie. Vervolgens krijg je een tweede gesprek met de adviescommissie. Zijn we beiden enthousiast? Dan plannen we het arbeidsvoorwaardengesprek in. Worden we het eens?  Dan krijg je de arbeidsovereenkomst digitaal toe gestuurd en vragen wij een VOG voor je aan.

 We kijken uit naar je reactie!

Locatie: Heemstede

Wij gaan zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. Kijk voor meer informatie op:

De privacyverklaring van de Gemeente Heemstede

Delen:

Interesse?

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Serdar Yildiz van Gemeente Heemstede

Gerelateerde vacatures