Teammanager Informatie, Data en Archief

Zoek jij een functie waar je kunt schakelen tussen strategie en uitvoering? Waar je én leidinggeeft aan een deskundig team én als senior informatiemanager koers bepaalt voor de informatievoorziening van de toekomst? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Teammanager Informatie, Data en Archief
36 uur
Wat ga je doen als Teammanager Informatie, Data en Archief?
De Teammanager Informatie, Data en Archief is een veelzijdige functie. Jij bent namelijk ook de senior informatiemanager van de afdeling Informatievoorziening (IV).
Jouw rol als Teammanager Informatie, Data en Archief
Als teammanager geef je leiding aan een multidisciplinair team dat werkt aan digitale innovatie, data gedreven werken en archivering binnen de gemeente. Jij stuurt op resultaten, processen én mensen, en zorgt voor een robuuste basis waarop zowel uitvoering als vernieuwing stevig kunnen leunen. Daarin verbind je, stimuleer je eigenaarschap en creëer je een omgeving voor een goede samenwerking binnen én buiten je team. Tegelijk ben je scherp, besluitvaardig en koersvast: jij bent de schakel tussen strategie en praktijk en weet ambities te vertalen naar concrete acties. Je houdt hierin strak toezicht op ons ICT-veranderportfolio en grijpt in waar nodig om te zorgen dat projecten daadwerkelijk bijdragen aan onze lange termijn doelen. Je treedt doortastend op en durft tenslotte keuzes te maken en prioriteiten te stellen. In de aansturing werk je intensief samen met je team, andere afdelingen, het bestuur en onze externe partners aan het toekomstbestendig maken en houden van de digitale gemeente.
Jouw rol als Senior Informatiemanager
In jouw rol als senior informatiemanager geef je richting aan het informatiemanagement binnen de organisatie. Je bent de verbindende schakel tussen de afdeling Informatievoorziening en de rest van de organisatie, en weet hierin strategische inzichten te vertalen naar heldere kaders en concrete toepassingen in ons informatielandschap. Je brengt de informatiebehoefte van domeinen en afdelingen in beeld en brengt dit met plannen en passende tijdslijnen verder binnen de afdeling Informatievoorziening. Je werkt hierin veelvuldig samen met de informatiearchitect, functioneel beheerders en projectleiders. Vanuit je senioriteit ben je voortrekker in de toepassing van onze kaders voor informatiearchitectuur, informatiebeveiliging en ICT-inkoop.
Hoe ziet het team Informatie, Data en Archief eruit?
Je gaat aan de slag bij de afdeling Informatievoorziening waar zo’n 32 collega’s, verdeeld over twee teams, zich enthousiast bezig houden met thema’s als digitale dienstverlening, data gedreven werken, informatiebeveiliging & privacy, kunstmatige intelligentie, robotisering, duurzame toegankelijkheid, cloud-transitie en innovatie. Het team Informatie, Data en Archief bestaat uit 14 bevlogen professionals die niet alleen expert zijn in hun vak, maar ook een groot hart hebben voor de organisatie. Het is een hechte groep die elkaar opzoekt, ondersteunt en inspireert. De sfeer is open, collegiaal en gericht op samenwerking. Hier krijg je de ruimte om te bouwen, te verbinden en te vernieuwen. Als leidinggevende werk je nauw samen met de teammanager Services & Functioneel Beheer en onze Chief Information Security Officer (CISO). Samen rapporteer je aan de manager Informatievoorziening over nieuwe ontwikkelingen en voortgang in de diverse thema’s.
Waarom werken bij Bloemendaal en Heemstede?
Samen met 450 collega’s werken wij aan een fijne leefomgeving voor onze inwoners. Bij ons krijg je de kans om aan digitale innovaties te werken die een positieve invloed hebben op de digitale dienstverlening van de gemeente en daarmee de maatschappij. We kennen brede functies met veel zelfstandigheid en vrijheid. Werken bij Bloemendaal en Heemstede is werken binnen een gezellige en collegiale werkomgeving, waar iedereen elkaar kent. We investeren graag in jouw groei. Of het nu gaat om trainingen, workshops of doorstroommogelijkheden, jouw ontwikkeling staat centraal. Ook vinden wij een goede werk/privébalans belangrijk. Daarom bieden wij flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Kom jij bij ons werken als Teammanager Informatie, Data en Archief?
Wat zoeken wij?
- Je beschikt over een afgeronde hbo- of wo-opleiding, bij voorkeur in informatiemanagement, bestuurskunde of bedrijfskunde;
- Je hebt ervaring als leidinggevende binnen het informatiedomein, bij voorkeur binnen de (semi-)overheid of bij vergelijkbare complexe organisaties;
- Je hebt actuele en diepgaande kennis van informatiemanagement én relevante ICT-thema’s;
- Je hebt scherp zicht op de actuele wet- en regelgeving binnen het digitale domein;
- Je hebt een visie op data gedreven werken en weet innovatieve technologieën slim in te zetten;
- Je weet mensen te inspireren, verbinden en in beweging te brengen.
Wat bieden wij?
- Een functie voor 36 uur per week;
- Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
- Een salaris van maximaal € 6.193,-- (functieschaal 11) bruto per maand o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring. Per 1 oktober 2025 bedraagt het maximale salaris €6.308,-- bruto per maand o.b.v. 36 uur - Bovenop jouw salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget van 17,05% (inclusief 8% vakantiegeld). Elke maand kan jij kiezen hoe je dit budget wilt inzetten. Wil je extra salaris ontvangen, of toch liever extra verlofdagen bij kopen?;
- Andere extra’s, zoals een vitaliteitsbudget van € 185,- bruto per jaar, een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar en korting op je maandelijkse premie;
- Een werkgeversbijdrage van 70% in de opbouw van je pensioen via het ABP;
- Aandacht voor jouw ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten;
- Mogelijkheid om deels thuis te werken met flexibele werktijden. We zorgen voor een ingerichte thuiswerkplek naast een flexwerkplek op het gemeentehuis en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
- Betaald ouderschapsverlof (13 weken) naast het wettelijk betaald ouderschapsverlof.
Meer weten?
Neem voor meer informatie contact op met Didier Bryson, Manager Informatievoorziening (d.bryson@bloemendaal.nl | +31 (0)6 2130 6185).
Wil je reageren?
Wat leuk! Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben bereikt, sluiten we de vacature. Wacht dus niet lang met reageren.
Hoe komen wij met elkaar in gesprek?
Wij nodigen kandidaten uit op gesprek aan de hand van de brief, CV én een online selectietest. De online selectietest is geen lange vragenlijst, maar bestaat uit games zodat het ook leuk is om te doen. De online games brengen jouw cognitieve capaciteiten in beeld. We krijgen hiermee inzicht in hoe jij observeert, denkt, besluit, organiseert en handelt. En dat terwijl jij gewoon aan het gamen bent! De games zijn leuk en uitdagend om te doen, maar ook volledig wetenschappelijk onderbouwd door neurowetenschappers.
Door middel van deze games kunnen wij het potentieel van onze kandidaten beoordelen. Ook van kandidaten die normaal gesproken misschien minder goed zijn in het doen van games of testjes. Als je reageert op onze vacature met brief en CV ontvang je binnen de reactie termijn nadere uitleg over de games en de link om de games te starten. Je ontvangt altijd een waardevol rapport over jouw breinprofiel.
Hoe gaat het sollicitatieproces verder?
Als we met je in gesprek gaan, doen wij dat als volgt: je krijgt eerst een gesprek met de selectiecommissie. Vervolgens krijg je een tweede gesprek met de adviescommissie. Zijn we beiden enthousiast? Dan plannen we het arbeidsvoorwaardengesprek in. Worden we het eens? Dan krijg je de arbeidsovereenkomst digitaal toe gestuurd en vragen wij een VOG voor je aan.
We kijken uit naar je reactie!
Locatie: Overveen / Heemstede
Wij gaan zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. Bekijk onze privacyverklaring.
Interesse?
Wat leuk! Vul het onderstaande formulier in en solliciteer.