
Wil jij aan de slag als functioneel beheerder en GEO-gegevensbeheerder (BGT, BOR en BRO) voor twee gemeenten? En doe je dat het liefst in een hecht team met ervaren collega’s? Ook starters die het leuk vinden om te leren nodigen wij uit om te solliciteren! Dit is jouw kans!
Functioneel en GEO Beheerder
24 uur
Wat ga je doen als Functioneel en GEO beheerder?
De wereld om ons heen staat niet stil en jij bent je hier bewust van. Je bent op de hoogte van en volgt intensief de nieuwe ontwikkelingen. Je denkt actief mee en neemt initiatief in het doen van verbetervoorstellen. Het participeren in en het doorvoeren daarvan in de processen en projecten is voor jou vanzelfsprekend.
Binnen het team ga je aan de slag met het verwerken en beheren van gegevens in diverse Basisregistraties. Jij pakt jouw rol om samen met de collega’s op de meest efficiënte manier te zorgen voor accurate, actuele en volledige gegevens in deze registraties.
Ook zal je voor de applicatie GeoVisia functioneel beheerder zijn. Je draagt zorg voor deze specifieke applicatie, zodat deze goed beschikbaar is. Verder borg je relevante documentatie en geef je voorlichting over nieuwe functionaliteiten en toepassingen. Je laat van je horen als je ziet dat bestaande processen nóg efficiënter ingericht kunnen worden en je draagt bij aan de doorontwikkeling van de digitale gemeente.
Hoe ziet het team Services en Beheer eruit?
Je komt te werken binnen de afdeling Informatievoorziening, waar zo'n 32 collega’s verdeeld in twee teams werken aan thema’s als digitale dienstverlening, data gedreven werken, informatiebeveiliging & privacy, kunstmatige intelligentie & robotisering, duurzame toegankelijkheid, cloud-transitie en innovatie.
Jouw team Services en Beheer van 17 collega’s bestaat uit gedreven specialisten met hart voor publieke dienstverlening en digitale vooruitgang. Hoewel je focus ligt op Functioneel en Gegevens Beheer, werk je in een multidisciplinair team, van 12 functioneel beheerders, waarin je ook kunt bijdragen aan het beheer van andere applicaties.
Waarom werken bij Bloemendaal en Heemstede?

Samen met 450 collega’s werken wij aan een fijne leefomgeving voor onze inwoners. Bij ons krijg je de kans om aan digitale innovaties te werken die een positieve invloed hebben op de digitale dienstverlening van de gemeente en daarmee de maatschappij. We kennen brede functies met veel zelfstandigheid en vrijheid. Werken bij Bloemendaal en Heemstede is werken binnen een gezellige en collegiale werkomgeving, waar iedereen elkaar kent. We investeren graag in jouw groei. Of het nu gaat om trainingen, workshops of doorstroommogelijkheden, jouw ontwikkeling staat centraal. Ook vinden wij een goede werk/privébalans belangrijk. Daarom bieden wij flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Kom jij werken bij onze gemeenten als Functioneel en GEO beheerder?
Wat zoeken wij?
Je bent klantgericht, spreekt de taal van gebruikers en beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Je koppelt jouw natuurlijke nieuwsgierigheid aan het vermogen om problemen te analyseren en op te lossen. Je bent flexibel en werkt planmatig. Je beschikt over:
- Hbo-werk- en -denkniveau;
- Affiniteit met geografische informatiesystemen en geautomatiseerde gegevensverwerkingssystemen;
- Je bent een verbinder, die makkelijk contact legt binnen en buiten de organisatie;
- Belangrijke competenties: accuraat, nieuwsgierig, analytisch en oplossingsgericht.
Wat bieden wij?
• Een functie voor 24 uur per week;
• Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
• Een aanloopschaal 8 (€ 4499,-) met de mogelijkheid tot uitloop naar maximaal schaal 9 (€ 5033,-) bruto per maand o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
• Bovenop jouw salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget van 17,05% (inclusief 8% vakantiegeld). Elke maand kan jij kiezen hoe je dit budget wilt inzetten. Wil je extra salaris ontvangen, of toch liever extra verlofdagen bij kopen?;
• Andere extra’s, zoals een vitaliteitsbudget van € 185,- bruto per jaar, een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar en korting op je maandelijkse premie;
• Een werkgeversbijdrage van 70% in de opbouw van je pensioen via het ABP;
• Aandacht voor jouw ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten;
• Mogelijkheid om deels thuis te werken met flexibele werktijden. We zorgen voor een ingerichte thuiswerkplek naast een flexwerkplek op het gemeentehuis en een thuiswerkvergoeding van € 3,25 per dag;
• Betaald ouderschapsverlof (13 weken) naast het wettelijk betaald ouderschapsverlof.
Meer weten?
Neem voor meer informatie contact op met Alex Torrado, Teammanager Services en Beheer (a.torrado@heemstede.nl of 06-15487006)
Wil je reageren?
Wat leuk! Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben bereikt, sluiten we de vacature. Wacht dus niet lang met reageren. Lees meer over ons sollicitatieproces.
We kijken uit naar je reactie!
Locatie: Overveen / Heemstede
Wij gaan zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens.
Bekijk de privacyverklaring van Heemstede / Bekijk de privacyverklaring van Bloemendaal
Interesse?
Wat leuk! Vul het onderstaande formulier in en solliciteer.