Ga direct naar de content
Gemeente Heemstede

Manager Financiën

Solliciteer uiterlijk donderdag 6 april
Heemstede 4.965 - 6.616 WO

Ben jij die gedreven manager Financiën met een goede politieke antenne, die ook wil werken aan de doorontwikkeling van de gemeente in brede zin? Lees dan verder!

Wat ga je als manager Financiën doen?

Je bent verantwoordelijk voor het financieel beleid en het financieel beheer van de gemeente Heemstede. De afdeling Financiën heeft regie op de gemeentelijke P&C proces . Je zorgt voor een helder en soepel verlopend planning & control proces en een tijdige en kwalitatief goede totstandkoming van de p&c producten waarbij je ondersteund wordt door de strategisch financieel adviseur (coördinator p&c). Van belang is dat de basis op orde is en je zet het ontwikkeltraject binnen de afdeling Financiën verder door, zoals het verdere vormgeven van een eigentijdse financiële administratie.

Daarnaast adviseren de medewerkers van financieel beleid het college en het management. Als manager Financiën ben je ook strategisch adviseur van het MT en de portefeuillehouder Financiën op specifieke dossiers en kun je de gevolgen van landelijke ontwikkelingen vertalen naar de dagelijkse praktijk van de gemeente.

Je bent besluitvaardig en een goede sparringpartner voor het bestuur. In politiek gevoelige dossiers weet je ons bestuur pro actief van advies te voorzien. Als manager behoud je de rust én het overzicht en zorg je voor verbinding. Je voelt je prettig in de rol van een coachende en toegankelijke manager die oog heeft voor het ontwikkelpotentieel van de teams en medewerkers, bijstuurt en inhoudelijk verdiept waar nodig. 

Je bent lid van het managementteam van de gemeente Heemstede en samen met je collega’s in het MT ben je mede verantwoordelijk voor de organisatieontwikkeling. Financiën is je portefeuille en je primaire verantwoordelijkheid. Als MT lid kun je daarnaast ook opdrachtgever zijn voor projecten of programma’s die niet direct tot je eigen domein behoren om zo bij te dragen aan het integraal aansturen van de organisatie.

“Het MT is voor mij een thuisbasis waar we gedreven en met veel plezier bezig zijn om al onze collega’s zo goed mogelijk te kunnen laten werken. Waar ik kansen heb om mij buiten mijn eigen vakgebied te ontwikkelen.”- Pim (Manager HRM en Facilitaire Zaken)

Waar beschik je over?

  • Aantoonbaar academisch werk- en denkniveau;
  • Ruime relevante ervaring binnen een overheidsorganisatie (bij voorkeur gemeenten);
  • Leidinggevende ervaring;
  • Bestuurlijke sensitiviteit, een echte politieke antenne;
  • Oplossingsgerichtheid met oog voor de uitvoerbaarheid van plannen binnen de organisatie, passend binnen de omvang van onze gemeente.

Wie zijn je naaste collega’s?

Bij de afdeling Financiën geef je leiding aan, maar werk je vooral met een dienstverlenend, informeel en collegiaal hecht team. De afdeling Financiën bestaat uit een team financieel beleid (8 medewerkers) en een team financieel beheer (6 medewerkers). Daarnaast maak je onderdeel uit van het managementteam.

Waarom werken bij Heemstede?

Heemstede staat al jaren lang in de top 5 van beste gemeenten om te wonen. Groen, historie, cultuur, winkels en de dynamiek van de grote stad op steenworp afstand: Heemstede heeft het allemaal! Samen met 200 collega’s werk je elke dag aan een fijne leefomgeving voor alle 27.000 inwoners. Dit doen we in een creatieve en open werksfeer, met korte lijnen in de contacten met collega’s, het MT en het college. Collega’s van andere teams ontmoet je onder andere tijdens de lunch, bijeenkomsten, trainingen en het maandelijkse koffiemoment waarbij de gemeentesecretaris alle medewerkers bijpraat. Daarnaast kun je lid worden van de actieve personeelsvereniging voor leuke uitjes. Zo voel je je snel thuis bij Heemstede!

Wat bieden wij?

  • Wij bieden een uitdagende functie voor 36 uur per week.
  • Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een salaris van maximaal € 6.616,- (functieschaal 13) bruto per maand o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Het salaris wordt aangevuld met een Individueel Keuze Budget van 17%. Zo kies je elke maand welk deel je van dit budget, dat onder andere bestaat uit jouw vakantiegeld en eindejaarsuitkering, laat uitbetalen;
  • Andere extra’s, zoals een vitaliteitsbudget van € 185,- bruto per jaar, een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar en korting op je maandelijkse premie;
  • Ruimte voor ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten;
  • Hybride werken met een ingerichte thuiswerkplek naast een flexwerkplek op het gemeentehuis en een thuiswerkvergoeding van € 2,- per dag;
  • Flexibele werktijden, maar je bent ook bereid om in de avonden te werken wanneer er vergaderingen zijn.

Meer weten?

Neem voor meer informatie contact op met Henriëtte de Vos, gemeentesecretaris/algemeen directeur, (023) 548 56 05.

Wil je reageren?

Stuur je brief en CV t.a.v. Henriëtte de Vos uiterlijk 6 maart 2023. Een assessmentonderzoek kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

Locatie: Heemstede

Door te solliciteren verstrekt u persoonsgegevens aan ons. Wij zullen zorgvuldig met uw persoonsgegevens omgaan. Wilt u hierover meer weten? Onze privacyverklaring is te vinden via https://www.werkenbijheemstede.nl/privacyverklaring/.


Delen:

Interesse?

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Henriëtte de Vos van Gemeente Heemstede