Ga direct naar de content
Gemeente Heemstede

Beleidsadviseur groen en reiniging

Solliciteer uiterlijk vrijdag 9 juni
Heemstede 32 - 36 uur 3.090 - 4.671

Wil jij als beleidsadviseur en projecttrekker werken aan een groene en schone gemeente?

Wat ga je doen als Beleidsadviseur Groen en Reiniging?

Als beleidsadviseur Groen en Reiniging ontwikkel je het beleid op het gebied van het beheer en onderhoud van de groenvoorzieningen, het schoonhouden van de openbare ruimte en de afvalinzameling. Je stelt hiervoor de beheer- en uitvoeringsplannen en de contracten op. Je treedt zelfstandig op als projectleider, geeft sturing aan de projectorganisatie en adviseert onze organisatie en het bestuur. Je hebt een scherp oog op alle (beleids)ontwikkelingen en weet deze te vertalen naar de praktijk. Je houdt zicht en de regie op de regionale samenwerking en coördineert de bestuurlijke besluitvorming.

Bij planontwikkeling adviseer je over het beheer. In deze brede functie richt je je op projectvoorbereiding en -planning, duurzaamheid, uitvoeringsprogramma’s en het wijkgericht werken.

Als beleidsadviseur Groen en Reiniging heb je vele contacten met bewoners, collega’s, aannemers/derden en andere partijen. Zo beantwoord je ook de vragen en meldingen van inwoners over het groenonderhoud, het schoonhouden van de openbare ruimte en de afvalinzameling. 

''Je bent als Beleidsadviseur betrokken bij het hele proces, waarbij je veel verantwoordelijkheid draagt. Door de afwisselende werkzaamheden en de leuke collega’s is het een onwijs uitdagende functie waar je veel energie van krijgt.'' -Nina

Wat vragen wij? 

  • Een afgeronde hbo-opleiding, een Groenopleiding is een pré;
  • Enthousiasme voor het werken bij de gemeente;
  • Affiniteit voor of werkervaring in het vakgebied Groen- en Cultuurtechniek en Duurzaamheid;
  • Je kunt uitstekend samenwerken in een team en beschikt over vaardigheden om projecten te trekken;
  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Hoe ziet het team Ruimtelijk Beheer eruit? 

Ruimtelijk Beheer in Heemstede bestaat uit 3 teams: Infra en Projecten, Beheer Vastgoed en Buitenruimte. Je maakt deel uit van team Infra en projecten dat samenwerkt in een informele en prettige sfeer. Dit enthousiaste team bestaat uit 21 collega’s die zich richten op de advisering, het opstellen van beleid en de voorbereiding en uitvoering van projecten op het gebied van aanleg, beheer en inrichting van de Openbare Ruimte. Onze taakvelden zijn wegen, verlichting, riolering, water, groen, spelen, afvalinzameling en verkeer. Je werkt nauw samen met de beleidsmedewerker, werkvoorbereider en toezichthouder die ook actief zijn op het gebied van Groen en Reiniging.

Waarom werken bij Heemstede?

Heemstede staat al jaren lang in de top 5 van beste gemeenten om te wonen. Groen, historie, cultuur, winkels en de dynamiek van de grote stad op steenworp afstand: Heemstede heeft het allemaal! Samen met 200 collega’s werk je elke dag aan een fijne leefomgeving voor alle 27.000 inwoners. De sfeer tussen collega’s is open, creatief en collegiaal. De communicatielijnen in onze organisatie zijn kort. Je loopt zo bij de burgemeester naar binnen. Collega’s van andere teams ontmoet je onder andere tijdens de lunch en het maandelijkse koffiemoment waarbij de gemeentesecretaris alle medewerkers bijpraat. Daarnaast kun je lid worden van de actieve personeelsvereniging voor leuke uitjes. Jonge ambtenaren hebben daarvoor hun eigen groep ‘Ja!’ opgericht. Zo voel je je snel thuis bij Heemstede.

Wat bieden wij?

  • Een functie voor 32-36 uur per week;
  • Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een salaris van maximaal € 4.671,- (functieschaal 10) bruto per maand o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring. Dit aanbod wordt nog verhoogd (zie: https://vng.nl/nieuws/principeakkoord-caos-voor-gemeentelijke-sector-bereikt);
  • Het salaris wordt aangevuld met een Individueel Keuze Budget van 17%. Zo kies je elke maand welk deel je van dit budget, dat onder andere bestaat uit jouw vakantiegeld en eindejaarsuitkering, laat uitbetalen;
  • Andere extra’s, zoals een vitaliteitsbudget van € 175,- bruto per jaar, een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar en korting op je maandelijkse premie;
  • Ruimte voor ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten;
  • Hybride werken met een ingerichte thuiswerkplek naast een flexwerkplek op het gemeentehuis en een thuiswerkvergoeding van € 2,- per dag. De werktijden zijn flexibel.
  • Betaald ouderschapsverlof (13 weken) naast het wettelijk betaald ouderschapsverlof.

Meer weten? 

Neem contact op met Rob Burgmeijer, Teammanager Ruimtelijk Beheer (023) 54 85 709.

Wil je reageren? 

Wat leuk. Solliciteren kan tot en met woensdag 29 maart t.a.v. Rob Burgmeijer. We kijken uit naar je reactie!

Locatie: Heemstede

Door te solliciteren verstrekt u persoonsgegevens aan ons. Wij zullen zorgvuldig met uw persoonsgegevens omgaan. Wilt u hierover meer weten? Onze privacyverklaring is te vinden via https://www.werkenbijheemstede.nl/privacyverklaring/.


Delen:

Interesse?

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Rob Burgmeijer van Gemeente Heemstede