Ga direct naar de content
Gemeente Heemstede

Adviseur Infra (waterrecreatie)

Solliciteer uiterlijk woensdag 17 mei
Heemstede 24 - 30 uur 2.865 - 4.208

Werk jij graag als adviseur aan beheer- en watertaken? Bouw jij mee aan een vitale Waterrecreatie? En hou je van een breed takenpakket in een organisatie met korte lijnen? Dan willen we graag jou aan boord!

Wat ga je doen als Adviseur Infra (waterrecreatie)?

Als Adviseur Waterrecreatie adviseer je breed over de waterrecreatie binnen onze gemeente. Je richt je op het stedelijk oppervlaktewater en beheer- en onderhoudstaken van o.a. duikers, oevers, beschoeiingen, steigers en ligplaatsen (inclusief de gemeentelijke haven). Je start met het verbeteren van het ligplaatsenbeleid voor boten, nieuw uitvoeringsbeleid waterrecreatie en het steigerbeleid. Hiervoor doe je onderzoek, overleg je met collega’s en stel je adviesnota’s op. Het stimuleren van duurzaamheid neem je mee in jouw advisering. Na besluitvorming pak je de vervolgacties op, bijvoorbeeld richting vergunninghouders. 

In deze functie heb je veel contacten! Je bent het aanspreekpunt voor inwoners, maatschappelijke instanties of gebruikers van de gemeentelijke voorzieningen zoals ligplaatsen en steigers voor boten. Ook bij werkzaamheden, knelpunten en klachten ben jij aanspreekpunt en trekker bij het oplossen van de vraagstukken. Bijvoorbeeld de meldingen van waterrecreanten over waterplanten en kroos. Voor de intergemeentelijke en regionale samenwerking coördineer je de ambtelijke inbreng en voorbereiding van bestuurlijke besluitvorming. In onze kleine organisatie zijn er korte lijnen en kun je snel schakelen. 

Tot slot verricht je zo nu en dan voorbereiding van beheer- en onderhoudstaken van o.a. vaarwegen, baggeren, beschoeiingen en ligplaatsen.

Hoe ziet het team Infra en Projecten eruit?

Ruimtelijk Beheer in Heemstede bestaat uit 3 teams: Infra en Projecten, Beheer Vastgoed en Buitenruimte. Je maakt deel uit van team Infra en Projecten. Dit enthousiaste team bestaat uit 21 collega’s die zich richten op de advisering, het opstellen van beleid en de voorbereiding en uitvoering van projecten op het gebied van aanleg, beheer en inrichting van de Openbare Ruimte. Onze taakvelden zijn wegen, bruggen, verlichting, riolering, water, groen, spelen, afvalinzameling en verkeer. Je werkt nauw samen met onze beleidsmedewerkers, projectleiders, werkvoorbereiders en beheerders.;

Waarom werken bij Heemstede?

Heemstede staat al jaren lang in de top 5 van beste gemeenten om te wonen. Groen, historie, cultuur, winkels en de dynamiek van de grote stad op steenworp afstand: Heemstede heeft het allemaal! Samen met 200 collega’s werk je elke dag aan een fijne leefomgeving voor alle 27.000 inwoners. De sfeer tussen collega’s is open, creatief en collegiaal. De communicatielijnen in onze organisatie zijn kort. Je loopt zo bij de burgemeester naar binnen. Collega’s van andere teams ontmoet je onder andere tijdens de lunch en het maandelijkse koffiemoment waarbij de gemeentesecretaris alle medewerkers bijpraat. Daarnaast kun je lid worden van de actieve personeelsvereniging voor leuke uitjes. Jonge ambtenaren hebben daarvoor hun eigen groep ‘Ja!’ opgericht. Zo voel je je snel thuis bij Heemstede.

Wat vragen wij?

  • Mbo+/hbo werk- en denkniveau;
  • Affiniteit met waterrecreatie;
  • Goede adviesvaardigheden;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Wat bieden wij?

  • Een functie voor 24 á 30 uur per week;
  • Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een salaris van maximaal € 4.208,- (functieschaal 9) bruto per maand o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring. Dit aanbod wordt nog verhoogd (zie: https://vng.nl/nieuws/principeakkoord-caos-voor-gemeentelijke-sector-bereikt);
  • Het salaris wordt aangevuld met een Individueel Keuze Budget van 17%. Zo kies je elke maand welk deel je van dit budget, dat onder andere bestaat uit jouw vakantiegeld en eindejaarsuitkering, laat uitbetalen;
  • Andere extra’s, zoals een vitaliteitsbudget van € 185,- bruto per jaar, een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar en korting op je maandelijkse premie;
  • Ruimte voor ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten;
  • Hybride werken met een ingerichte thuiswerkplek naast een flexwerkplek op het gemeentehuis en een thuiswerkvergoeding van € 2,- per dag. De werktijden zijn flexibel;
  • Betaald ouderschapsverlof (13 weken) naast het wettelijk betaald ouderschapsverlof.

Meer weten?

Neem voor meer informatie contact op met Rob Burgmeijer, manager Ruimtelijk Beheer (023) 54 85 709.

Wil je reageren?

Wat leuk! Solliciteren kan tot en met woensdag 5 april. Met geschikte kandidaten gaan we meteen in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben bereikt, sluiten we de vacature. Wacht dus niet lang met reageren. We kijken uit naar je reactie!

Locatie: Heemstede

Door te solliciteren verstrekt u persoonsgegevens aan ons. Wij zullen zorgvuldig met uw persoonsgegevens omgaan. Wilt u hierover meer weten? Onze privacyverklaring is te vinden via https://www.werkenbijheemstede.nl/privacyverklaring/.

Delen:

Interesse?

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Rob Burgmeijer van Gemeente Heemstede